Klantenservice
​
​
Telefoonnummer klantenservice:
030-2315886 (10:00 uur - 18:00 uur)
Mailadres: info@pracht.nl
1 Klantenservice
1.1 Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Als je een bestelling voor 16.00 hebt geplaatst en het product is op voorraad, wordt het dezelfde dag verzonden. Alle bestellingen geplaatst na 16.00 worden de volgende dag verzonden. Wij versturen bestellingen als brievenbuspakketje of als pakketpost. Het is afhankelijk van PostNL wanneer je je bestelling in huis hebt.
1.2 Wat zijn de verzendkosten?
In Nederland worden alle bestellingen boven € 50 gratis verzonden.
Onder dit bedrag zijn de verzendkosten € 4.50.
​
1.3 Kan ik mijn bestelling retourneren?
Mocht de bestelling niet naar wens zijn, dan kun je het artikel binnen 14 dagen retour zenden. Dit kan je doen volgens de instructies op het retourformulier die je bij de bestelling ontvangt. Het retourformulier dient, volledig ingevuld, meegestuurd te worden in het pakket.
Aan het retourzenden zijn de volgende voorwaarden verbonden:​
-
De artikelen dienen onbeschadigd en in de originele verpakking te worden teruggestuurd, voorzien van originele labels/kaartjes.
-
Om hygiënische redenen kunnen oorbellen alleen geretourneerd worden in ongeopende verpakking.
-
Wij accepteren alleen correct verpakte verzendingen.
-
Ongebruikt én ongedragen
-
De verzendkosten en het risico voor retourzendingen zijn voor eigen rekening. Artikelen ontvangen per aangetekende post, dient u ook aangetekend te retourneren.
-
Heeft u uw artikel beschadigd ontvangen, of hebben wij u het verkeerde artikel geleverd, dan zullen wij u de verzendkosten achteraf vergoeden.
-
In geval van retournering storten wij het aankoopbedrag binnen 7 dagen retour.
​
1.4 Kan ik een artikel uit de sale retourneren?
Artikelen uit de sale kunnen niet worden geretourneerd.
​
1.5 Kan ik mijn bestelling omruilen?
Ja, je kunt je artikel ruilen. Je kunt het artikel terugsturen, en in overleg met het team van Pracht het goede artikel op laten sturen.
​
1.6 Kan ik mijn bestelling in de winkel van Pracht.nl retourneren of ruilen?
Je kunt je aankoop in de winkel ruilen of retourneren.
We storten het bedrag terug op je rekening.
1.7 Worden de verzendkosten voor een retourzending vergoed?
De verzendkosten voor een retourzending zijn voor rekening van de klant. Een uitzondering hierop is als het een fout betreft die Pracht.nl heeft gemaakt.
Let op: de kosten en het risico van de retourzending zijn voor rekening van de klant.
1.8 Hoe kan ik een bestelling annuleren?
Als de bestelling die je geplaatst hebt nog niet is verzonden, kun je deze kosteloos annuleren. Om een bestelling te annuleren kun je contact opnemen met onze klantenservice via info@pracht.nl of telefonisch via 030-2315886.
1.9 Zit ik direct vast aan mijn aankoop?
Nee, bij een aankoop op onze website is er sprake van herroepingsrecht. Je hebt 14 dagen de tijd voordat de koop is gesloten. Je hebt dus alle tijd om de aankoop goed te bekijken. Mocht het artikel toch tegenvallen of niet naar wens zijn, dan kun je dit binnen de 14 dagen ruilen of retourneren. Onder de kopjes 1.3 "kan ik mijn bestelling retourneren" en 1.5 "kan ik mijn bestelling omruilen" staat uitgelegd wat je daarvoor moet doen.
1.10 Welke betaalmethoden accepteert Pracht.nl?
Je kunt bij onze Pracht.nl webshop betalen via iDeal of een vooruitbetaling. Koop je iets via social media, dan sturen wij je een betaalverzoek.
Na ontvangst van het bedrag op onze bankrekening zullen wij je bestelling verzenden.
1.11 Kan het gebeuren dat een artikel dat ik graag zou willen bestellen niet meer op voorraad is?
Wij houden ons voorraadsysteem dagelijks bij. Het kan echter voorkomen dat een artikel niet meer op voorraad is. Mocht dit gebeuren dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op om een passende oplossing te zoeken. Meestal kunnen we het artikel opnieuw voor je bestellen.
1.12 Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
In onze webshop kun je de best verkochte items van Pracht bestellen, volg de stappen om een bestelling te plaatsen. Heb je iets leuks gezien op onze website of onze social media? Kom dan gezellig binnenlopen op de Oudegracht in Utrecht. Ben je niet in de gelegenheid om langs te komen, dan kunnen we de producten ook naar je toesturen.
Stuur dan een berichtje (DM of messenger) of mail naar info@pracht.nl of
vul onderstaand contactformulier in. Wij streven ernaar om je bericht zo snel mogelijk te beantwoorden, op werkdagen zeker binnen 24 uur!
Tel 030-2300617
​
- we geven je dan de gevraagde informatie
- we geven je maat en/of kleuradvies eventueel met extra foto's
- wil je bestellen dan hebben we je naam en adresgegevens nodig
- we sturen je een betaalverzoek
- na ontvangst van je betaling, versturen we je pakketje. (verzendkosten zijn €4,00, gratis verzending vanaf €40,00).
1.13 Ik heb een klacht, hoe moet ik mijn klacht indienen?
Wanneer je een klacht hebt over Pracht.nl of over een product dat je via onze website hebt gekocht, dan vragen wij je om contact met ons op te nemen via e-mail. Je klacht wordt door ons bijzonder serieus genomen. Wij zullen je na ontvangst van de klacht binnen 24 uur schriftelijk (per e-mail) hier een bevestiging van geven. Wij zullen iedere klacht persoonlijk behandelen en je middels een door jou gekozen medium op de hoogte houden, dit kan zijn per telefoon, sms of e-mail. Wij staan je binnen 48 uur inhoudelijk te woord over je klacht.
Een klacht over een product, dienst of de service van Pracht.nl kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier van de website van de Stichting Webshop Keurmerk www.keurmerk.info. De klacht wordt dan zowel naar Pracht.nl als naar de Stichting Webshop Keurmerk gestuurd.
Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling. Een geschil wordt door de Geschillencommissie voorgelegd, zie artikel 15 van de algemene voorwaarden.